Jos puolisosi ei rakasta sinua, taide rakastaa sinua

MuotokuvatiskiTänään oli (saattaa olla vieläkin, mutten mene vannomaan) Tampereen Keskustorilla mielenosoitus Tamkin kuvataiteen opetuksen säilyttämisen puolesta. Siellä sai (ehkä saa vieläkin) teettää itsestään muotokuvan, ja nämä kuvat sitten annetaan opetusministerille.

Kävin itsekin antamassa kasvoni projektin käyttöön. Se oli mukavaa ja leppoisaa, mutta minulla ei ole aavistustakaan, kuka sen muotokuvan teki ja kuka kirjoitti minulle iskulauseen, koska koko tori raikasi miljoonan kovaäänisen voimalla IF YOUR WIFE DOESN’T LOVE YOU, GOD LOVES YOU jne. En siis kuullut mitään, mitä muotokuvaajat mahdollisesti minulle puhuivat. Kerron teille, kuka kuvan teki, kunhan selvitän sen jostain.

(Olin muuten miettinyt viikon itselleni iskulausetta, mutta tähän muotkuvaideaanhan tietysti kuuluu, ettei sitä iskulausetta saa itse sanoa vaan muotokuvaaja keksii sen katsellessaan minua. Minulle tuli ”Ilman taidetta maailmani on mustaa ja valkoista.” Niinpä! Olin itse ajatellut jotain suoremmin Tamkin puolesta, sellaista että ”Ei monopolia kuvataiteen opetukseen!” tai ”Tarvitsemme monenlaisia taiteilijoita/koulutuksia!” mutten koskaan saanut iskulausetta lopulliseen muotoon, joten ihan hyvä, ettei sitä tarvinnut lopulta itse kirjoittaa.)

Kaikki muotokuvat tulevat taas tuonne Muotokuvatiskin blogiin.Ilman taidetta en

One response to this post.

  1. […] Jos puolisosi ei rakasta sinua, taide rakastaa sinua (4.6.2013) […]

    Vastaus

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s

